Wednesday, October 17, 2012

ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းစတင္တည္ေထာင္ျဖစ္ခဲ့ပံုႏွင့္ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္




           မာဂဓီ-သာစည္ေက်ာင္းတိုက္ကို သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊  အေျခခံဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္း
နည္းျပ၊ အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ အဂၢမဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ၊ မဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇဘဒၵႏၱ ပညာသာမိ(မာဂဓီ-
သာစည္)ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကစတင္တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ မာဂဓီ-သာစည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္
ပညာေရးေက်ာင္းကို ၂၀၀၇-ခုႏွစ္မွာစတင္ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
            ဖြင့့္လွစ္ရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ဆႏၵ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ လမ္းညႊန္ၾသ၀ါဒႏွင့္အညီဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေက်ာင္းတိုက္တည္ေထာင္စကဆရာေတာ္ႀကီးကဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတည္ေထာင္၍ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ အသိအလိမၼာပညာအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္ေသာဆႏၵရွိေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကကေလးသူငယ္ေတြကအေရးႀကီးတယ္၊ သူတို႕တစ္ေတြ လိမၼာယဥ္ေက်းေနၾကဖို႕၊ ေတာ္ေနၾကဖို႕လိုတယ္။ ဒါမွႏိုင္ငံအက်ိုးျပဳ သားေကာင္းသမီးေကာင္းေတြေပၚထြန္းလာမယ္။ ေလာကကိုအလွဆင္ႏိုင္မယ္ ဟုဆရာေတာ္ အျမဲအမိန္႔ ရွိပါသည္။ ထိုျပင္ သင္ၾကားျခင္းႏွင့္ အသိအလိမၼာပညာေပးျခင္းကို ၀ါသနာပါလွသည့္အတြက္ ကေလးသူငယ္မ်ားအားအသိအလိမၼာပညာေပးေသာဤဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးလုပ္ငန္းကိုေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။

လက္ရွိေဆာင္ရြက္ေနေသာေဆာင္ရြက္ခ်က္
            လက္ရွိေဆာင္ရြက္ေနေသာေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားမွာဤေက်ာင္းတြင္သူငယ္တန္းမွ စတုတၳတန္းအထိေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ ၃၈၇ - ေယာက္ တက္ေရာက္ပညာသင္ယူလ်က္ရွိပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္(၂)ပါးႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ(၇)ဦးတို႕ကပညာသင္ၾကားေပးလ်က္ရွိပါသည္။
            ဆရာေတာ္မ်ား၏ေက်ာင္းသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းျဖစ္သည္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးမ်ားစာရိတၱေကာင္းမြန္ၿပီးလိမၼာယဥ္ေက်းေသာသားေကာင္းသမီးမြန္ေလးမ်ားျဖစ္လာေစရန္ မာဂဓီ - သာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသင္ၾကားခဲ့ေသာ အေျခခံဗုဒၶဘာသာသင္ၾကားမူနည္းစနစ္ သင္ရိုးအတိုင္းသင္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္။
            ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးသမိုင္းကိုၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးသ္ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွ ပါ၀င္ေနေၾကာင္းေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုလွ်င္ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ားပညာသင္ၾကားၾကရာေက်ာင္းမ်ားမွာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့၍ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
           
            ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းပညာသင္ၾကားေရးသည္ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး၊ လူတန္းစားမေရြးသင္ယူႏိုင္ၾကပါသည္။ ထိုျပင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းပညာေရးသည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၏ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္ေသာဗုဒၶစာေပမ်ားကိုေလ့လာသင္ယူႏိုင္ျခင္းသည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။
            ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးစနစ္သည္ ဗုဒၶဘာသာကိုအေျခခံေသာ ျမန္မာ့ရိုးရာပညာေရးစနစ္ ၊ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားပညာေရးစနစ္ လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ အမ်ိဳးသားပညာေရးစနစ္ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္ညီစြာကေလးသူငယ္မ်ားဘာသာေရးအေျခခံအုတ္ျမစ္ ခိုင္မာဖို႕သည္လည္းလြန္္စြာအေရးးႀကီးပါသည္။



ကေးလးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ စာရိတၱဆိုင္ရာသင္ၾကားမႈ
            ေက်ာင္းတိုက္ႀကီး၏ ပဓာနနာယကျဖစ္ေတာ္မူေသာဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱ-ပညာသာမိ(မာဂဓီ-သာစည္) ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကမၻာေအးကုန္းေျမတြင္သာသနာေရး၀န္းႀကီးဌာန၊ အေျခခံဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္းႀကီးကိုဖြင့္လွစ္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္တိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

            ဤေက်ာင္းတိုက္ႀကီးကိုဖြင့္လွစ္တည္ေထာင္ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္လည္းကေလးမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ စာရိတၱနဲ႕ပက္သက္လွ်င္ ဆရာေတာ္ေရးသားျပဳစုေတာ္မူခဲ့ေသာစာအုပ္မ်ားကိုမူထားၿပီးသင္ၾကားေပးလ်က္ရွိပါသည္။
            ေက်ာင္းစတက္ခ်ိန္မွာဘုရားရွိခိုးရသကဲ့သို႕ စာရိတၱခ်ိန္မ်ားတြင္လည္း ယဥ္ေက်းလိမၼာပံု၀တၳဳမ်ား၊ ဇာတ္နိပါတ္မ်ားေျပာျပျခင္း၊ ကဗ်ာမ်ားသံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုၾကျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾကပါသည္။
အေျခခံဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား
            ထူးထူးျခားျခားေဆာင္ရြက္ျဖစ္မႈေလးေတြကိုေျပာရမယ္ဆိုရင္ မာဂဓီ-သာစည္ေက်ာင္းေလးသည္ ထိုကဲ့သို႕ေသာယဥ္ေက်းမႈႏွင့္စာရိတၱသင္ၾကားမႈမ်ားကိုေန႕စဥ္ေဆာင္ရြက္ေနရံုမွ်မကေႏြရာသီ ေမလ၂၅၊၂၆၊၂၇ ရက္မ်ားတြင္ က်င္းပေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ႀကီးမွႀကီးမွဴးက်င္းပသည့္ အေျခခံဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ စာေမးပြဲႀကီးကိုလည္း ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ သင္ၾကား၍ ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုေစပါသည္။ ထိုစာေမးပြဲတြင္ ယဥ္ေက်းမႈ က်င့္၀တ္ဘာသာ၊ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာစာဘာသာ၊ အေျခခံအဘိဓမၼာဘာသာအားျဖင့္ ၃ ဘာသာ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုရပါသည္။
            နတ္ေတာ္လတြင္က်င္းပေသာ ၀ိုင္အမ္ဘီေအ ဟုေခၚသည့္ ဗုဒၶဘာသာက - လ်ာဏယု၀အသင္းႀကီးမွ က်င္းပေသာမဂၤလာတရားေတာ္ႏွင့္ဗုဒၶ၀င္စာေမးပြဲတြင္လည္း ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုေစပါသည္။
            ထို႕အျပင္ လစဥ္လျပည့္ေနတိုင္းတြင္ အခါေတာ္ေန႕အခမ္းအနားမ်ားကိုစြယ္ေတာ္ျမတ္ေစတီေတာ္ ေဂါပကအဖြဲ႕ႀကီး၏ စီစဥ္မႈျဖင့္အခါေတာ္ေန႕အခမ္းအနားမ်ားကိုက်င္းပေပးလ်က္ရွိပါသည္။


မာဂဓီ - သာစည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္း၏ သင္ၾကားမႈ စနစ္
          သင္ၾကားမႈနည္းစနစ္အေနျဖင့္ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႕မွဖြင့္လွစ္ေသာမြမ္းမံသင္တန္းမ်ား၊ အျခားေသာဘာသာရပ္ဆိုင္ရာသင္တန္းမ်ားတြင္ တက္ေရာက္ခြင့္ရရွိၿပီးရရွိေသာနည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိပါသည္။ ထိုသင္တန္းမ်ားမွရရွိေသာChild Center Approachဟုေခၚသည့္ကေလးဗဟိုျပဳသင္ၾကားနည္း(CCA)စနစ္သည္ သင္ၾကားသည့္အခါတြင္ ကေလးမ်ားအတြက္ ပိုမိုထိေရာက္ၿပီးေက်ာင္းသားဦးေရမ်ားျပားမႈကိုတစ္စိတ္တစ္ေဒသေျဖရွင္းႏိုင္သည့္အျပင္ သင္ၾကားမႈတြင္လည္းပိုမိုလြယ္ကူေစပါသည္။ ကေလးမ်ား၏ သင္ယူမႈ အပိုင္းတြင္လည္းစာသင္ခ်ိန္တြင္ ေပ်ာ္ရြင္ေန၍၊ စိတ္ပါ၀င္စားၾကသည္ကို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
            ထိုျပင္ Teacher Center Approachဟုေခၚေသာဆရာဗဟိုျပဳသင္ၾကားနည္း(TCA)စနစ္ကိုလည္းလက္မလြတ္ဘဲ တစ္လွည့္စီ ယွဥ္တြဲသင္သင့္ေၾကာင္းမွတ္သားရပါသည္။

ကေလးမ်ားအားစာေမးပြဲစစ္ေဆးမႈ
          ဤေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးမ်ားအားအခန္းဆံုးစစ္ေဆးျခင္းမ်ား၊ လစဥ္တိုင္းလပတ္စာေမးပြဲမ်ားစစ္ေဆးေပးလ်က္ရွိၿပီးထူးခၽြန္ေသာကေလးမ်ားကိုအခါအားေလ်ာ္စြာခ်ီးျမွင့္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။ အတန္းတိုင္းမွာရွိၾကေသာကေလးမ်ား၏ လစဥ္တိုးတက္မႈမ်ားကိုပ်မ္းမွ်တြက္၍ ပညာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ကုန္ဆံုးခ်ိန္တြင္ ဆုခ်ီးျမွင့္ပြဲအခမ္းအနားႀကီးကိုက်င္းပေပးကာဂုဏ္ျပဳဆုမ်ားခ်ီးျမွင့္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။
            ဤသို႕ ဆုမ်ားခ်ီးျမွင့္ေပးရျခင္းသည္ ပညာသင္ၾကားေရးတြင္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳေနေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။ ပိုမိုစိတ္၀င္စားလာၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ကေလးမ်ားရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ခြန္အားကို ျမွင့္တင္ေပးရာလည္းေရာက္ပါသည္။ မိဘမ်ားပူးေပါင္းပါ၀င္လာသည့္အတြက္ ကေလးပညာေရးတြင္ မ်ားစြာေကာင္းမြန္လာေစပါသည္။မိဘဆရာပူးေပါင္း၊ ကေလးပညာေရးေကာင္းဆိုေသာ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္းျဖစ္ပါသည္။
            ပညာေရးနယ္ပယ္တြင္ ဆရာ၊ မိဘ၊ ေက်ာင္းသားဟူေသာသံုးနားညီႀတိဂံတစ္ခုရွိပါသည္။ ဆရာဘက္ကတာ၀န္၊ မိဘဘက္ကတာ၀န္၊ ေက်ာင္းသားဘက္ကတာ၀န္တို႕ျဖစ္ပါသည္။ ထိုတာ၀န္မ်ား အသီးသီးေက်ပြန္ေနၾက၍ ဘက္ညီမွ်ေနမည္ဆိုလွ်င္ ကေလးပညာေရးသည္ ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းလာမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။











No comments:

Post a Comment